Elképesztő magyarázatok a Malaysia Airlines Boeing 777-es repülőgép eltűnésére

Összeesküvés-elméletek

Egyesek szerint repülők lenyúlására specializálódott óriási űrhajók tüntették el a március 8-án felszívódott maláj gépet, mások Pitbullt és Shakirát gyanúsítják egy dalszöveg miatt. Az amerikai hadseregnek is kellett 239 ártatlan ember meg egy Boeing, de ki tudja, talán egy fekete lyuk cuppantotta be az utasszállítót.
Ha csak a számokat vesszük alapul, a helyzet már így is ijesztő: 239 ember sorsáról nincs hír, mivel az őket szállító Boeing 777-es repülő (a Malaysian 370-es járata) március 8-án eltűnt valahol a világban, talán épp kétezer egynéhány kilométerre az ausztráliai Perth-től. Azóta több tucat ország keresi éjt nappallá téve a szőrén-szálán eltűnt gépet, így az összeesküvés-elméletek híveinek is volt idejük kitalálni a maguk zavaros teóriáit. Ezekből szemezgetett a Dazed is.

Ufók, mi más


Szokás szerint előkelő helyen állnak a földönkívüliek az elméletek sorában. Egyvalaki azt állítja, az Indiai-óceán déli része szerinte fontos találkahelye az ufóknak, pedig ebben a térségben tényleg nincs semmi az égadta világon, csak víz és víz. Az illető teóriája szerint márpedig itt akkora űrhajók szoktak járőrözni, amik könnyedén elillannak egy Boeing méretű repülővel is. Igazolásként egy 1995-ös malajziai ufo-észlelést hozott fel, ami során sok ember egy focipálya méretű azonosítatlan repülő tárgyat észlelt. Alaszkában pedig 1986-ban egy japán gép személyzetének még a repülési irányt is módosítania kellett egy nagy ufo miatt, az eset máig rejtély.

Mi gyengíti az elméletet? Azóta törmelékeket is láttak az óceánban, valamint egy ideig a fekete doboz jeleit is észlelték, szóval egyre valószínűbb, hogy a gép ott hever valahol az óceán fenekén, és nem tűnt el a kozmoszban.

Shakira és Pitbull összeesküvése

Döbbenet, de a két előadó két éve megjósolta a tragédiát. Vagy tudtak róla előre? Ők szervezték az illuminátusokkal? Mindenesetre a Let's Get Started című daluk szövegében Malajziát, útleveleket, világszintű játszmát említenek, mi ez, ha nem bizonyíték. Főleg, hogy jó ideig két, hamis útlevéllel felszálló iráni férfit gyanúsítgattak a gép eltérítésével (azóta őket tisztára mosták). Mindenesetre a két előadó még szabadlábon van. 1:00 és 1:22 között figyelje csak a szöveget!


Mi gyengíti az elméletet? Egyelőre nem tudni róla, hogy Shakira vagy Pitbull kapcsolatban álltak a gépen utazó bármely személlyel, az alibijük pedig biztosított: Shakira klipet forgatott, Pitbull pedig nem sokkal később a Playboy-villában járt.

Az amerikai hadsereg

Egyesek szerint illik a világhatalomra törő amerikaiak terveibe egy utasszállító eltérítése, ami kétségkívül nem véletlenül ment Peking helyett az Indiai-óceán felé: itt fekszik a Maldív-szigetektől délre Diego Garcia szigete, amin egy brit-amerikai katonai támaszpont van. A logika az elmélet pártján áll, hol máshol tudna a térségben biztonságosan landolni egy repülő? Ráadásul a 4Chanre felkerült egy kamulevél is, miszerint egy Philip Wood nevű ember a mobilján segítséget kért. Azt állította, eltérítették a gépét, valami katonai bázison van és külön cellában őrzik.


Mi gyengíti az elméletet? Nincs olyan stratégiai érv, ami miatt megérné Amerikának eltéríteni egy polgári repülőt, majd fogva tartani mindenkit úgy, hogy a világon senki se tudjon erről semmit.

Egy fekete lyuk

Stephen Hawking óta tudjuk, hogy ha egy űrhajós beleesik a fekete lyukba, előbb úgy megnyúlik a teste, mint a spagetti, aztán egyszerűen eltűnik a semmibe (bár már ő is cáfolgatja önmagát). A CNN-nél is ismerik a brit asztrofizikus munkásságát, Don Lemon műsorvezető ez alapján fejthette meg a rejtélyt (némi twitteres segítséggel). A csatorna nézői szerint egy kis fekete lyuk beszippantotta a gépet, és ezt Lemon tolmácsolta is a szakértőknek. Ugyanis közben szimultán hatan voltak bekapcsolta az adásba, köztük Mary Schiavo, az amerikai közlekedési hatóság korábbi nyomozója, aki lehűtötte a kedélyeket: „Egy kis fekete lyuk beszippanthatná a mi teljes univerzumunkat, szóval tudjuk, hogy nem ez az". Lemon nézői nem adták fel persze, még a Lost (Eltűntek) című tévésorozatot is felhozták.

Mi gyengíti az elméletet? Idézzük: „Fekete lyuk keletkezik akkor, ha egy véges tömeg a gravitációs összeomlásnak nevezett folyamat során egy kritikus értéknél kisebb térfogatba tömörül össze. Ekkor az anyag összehúzódását okozó gravitációs erő minden más anyagi erőnél nagyobb lesz, s az anyag egyetlen pontba húzódik össze. Ebben a pontban bizonyos fizikai mennyiségek (sűrűség, téridőgörbület) végtelenné válnak (lásd: gravitációs szingularitás). A szingularitást körülvevő térrészben a gravitáció olyan erős, hogy onnan sem anyag, sem fény nem szabadulhat ki." Szóval az egész univerzumot nem, de a Földet minimum magába szívná, nem csak egy repülőt.

És most komolyra fordítva a szót

Az utolsó 54 perc
London, 2014. március 22., szombat (MTI) – Rutinszerű kommunikációt folytatott a Malaysia Airlines eltűnt Boeing 777-es utasszállító repülőgépének személyzete a légi irányítással, “két furcsaság” kivételével – írta a The Daily Telegraph

A tekintélyes brit konzervatív napilap közelebbről nem részletezett forrásokból megszerezte a gép és az irányítás közötti kommunikáció utolsó 54 percének leiratát, és bemutatta repülésbiztonsági szakértőknek.
A szakemberek véleménye szerint a kommunikáció “tökéletesen rutinszerű” volt, két kivétellel. Az első “potenciálisan furcsa” mozzanat helyi idő szerint hajnali 1:07 órakor volt, amikor az első tiszt közölte az irányítással, hogy a gép 35 ezer láb (hozzávetőleg 10 850 méteres) magasságban repült.
A brit lap által kérdezett szakértők szerint ez a közlés felesleges volt, mivel ugyanezt a pilóta hat perccel korábban is jelezte az irányítóknak.
Ráadásul a második, megismételt közlés döntő pillanatban hangzott el, ugyanis éppen 1:07 órakor küldte a Boeing digitális adatközlő rendszere (ACARS) az utolsó automatikus helyzetjelentést a gép állapotáról. A rendszert az ezt követő 30 percben – a jelek szerint szándékosan – valaki működésképtelenné tette.
A másik furcsa mozzanat – amely felvetheti a szándékosság lehetőségét a gép eltűnésével kapcsolatban – a The Daily Telegraph által idézett szakértők szerint az, hogy a kommunikáció megszakadása és a repülőgép ezután észlelt, éles ívű nyugati irányú fordulója éppen akkor történt, amikor a Pekingbe tartó járatot a Kuala Lumpur-i irányítás átadta volna a vietnami Ho Chi Minh-város légi irányítóinak.
A brit lapnak a British Airways légitársaság egy volt pilótája, aki Boeing 777-kel repült, azt mondta: ha ő el akarna “lopni” egy repülőt, azt ezen a ponton tenné. Az átadások időszakában ugyanis előfordulhat egy rövid “holttér” a két irányítási szolgálat között, és ez volt az egyetlen olyan pillanat, amikor a malajziai repülőgépet esetleg egyik földi központból sem látták – tette hozzá a volt BA-pilóta.

Hol tart az igazi kutatás?

A repülőt jelenleg egy robot-tengeralattjáró is keresi az Indiai-óceán déli részén, ahol legutóbb egy hete fogták a fekete doboz jeleit – írja a BBC. A Bluefin-21-es drón 4500 méter alá is lemerült, de egyelőre nem lelt semmit. Egyelőre két egyenetlenséget találtak a fenéken, de nem tudni róla, ezeknek közük lehet-e a géphez. A kis drón amúgy 24 órás missziókat teljesít, amiből 16 órát tölt a tengerfenék tanulmányozásával (négy óra lemerülés-visszatérés, illetve négy óra adatletöltés mellett).

:m.borsonline.hu